Hvordan søker jeg plass i kulturskolen?

Vi har utarbeidet en veiledning for hvordan du søker på tilbud i kulturskolen.

Velg den veilederen som gjelder deg:

Jeg har søkt inn et barn gjennom SpeedAdmin tidligere

Denne veilederen er for eksisterende brukere:

Jeg har ikke søkt inn et barn gjennom SpeedAdmin tidligere

Denne veilederen er for helt nye brukere:

Anker 1

Veiledning for eksisterende brukere

Steg 1

Logg inn på din bruker i Speedadmin: nosomna.speedadmin.dk. Har du glemt passord, finner du veiledning om dette ved å trykke på "Glemt passord?"-linken.

Steg 2

Velg hvilken elev du vil re-registrere/melde på tilbud. Du kan i samme meny påmelde et nytt barn, eller legge inn foresatt 2. Trykk så på knappen Re-registrering.

rereg1.png

Steg 3

Du kan her velge om eleven skal fortsette eller slutte på fag vedkommende er påmeldt dette skoleåret. NB! Ved re-registrering er ikke sikkert du havner på samme gruppe eller får samme undervisningstidspunkt som det inneværende skoleåret. Du kan så enten trykke på Fullfør registrering-knappen, eller legge til nye fag i menyen under før du fullfører registreringen.

rereg2.png

Steg 4

Eventuelt gjenta steg 2 og 3 for flere barn i husstanden.

Anker 2

Veiledning for nye brukere

Steg 1

Gå inn i SpeedAdmin-portalen: https://nosomna.speedadmin.dk/registration#/

Steg 2

Legg tilbudene ditt barn ønsker å være med på i "handlekurven". Når du er klar, trykker du på "Fullfør registrering".

Steg 3

Godta GDPR-vilkår og betingelser (OBS! Du må huke av to steder).

Steg 4

Fyll ut informasjon om elev og betaler, og svar på spørsmål vedrørende fotografering.

Steg 5

Send inn din søknad.

Steg 6

Gjenta steg 2-5 for andre barn i husstanden.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med kulturskolelærer Malin Tønder dersom du behøver hjelp med noe i søknadsprosessen din. E-post malin.tonder(at)somna.kommune.no.