piano-7303732.jpg

Musikk

Kulturskolens læringssyn tilsier at alle unge har et iboende potensial for sang og spill. Viktige handlinger i musikkfaget er å utøve, formidle, lytte, reflektere og skape.

Våre tilbud innen musikk

11.jpeg

Barnekor

I barnekoret ønsker vi å fremme en bevisstgjøring av stemmen som instrument. Vi har et allsidig program og gjennom fokus på glede, samsang og musikalsk formidling lærer elevene å lytte og å innrette seg i et musikalsk fellesskap.

bass-913092_1280.jpeg

Bass

Bass er sammen med trommer det viktigste instrumentet i grunnkompet til nesten all rytmisk musikk. Du lærer å bli kjent med bassen og hvordan den kan brukes sammen med andre musikkinstrumenter.

9.jpeg

Messingblås

Messingblås omfatter instrumentene trompet, kornett, euphonium, horn, tuba og trombone. Hvilket instrument som passer best for deg, er litt avhengig av fysiske forutsetninger og tilgang på instrument. Siden messingblåserne er nært beslektet, vil det noen ganger kunne være hensiktsmessig å bytte instrument underveis. Du kan øve deg i gehørspill og lære deg å lese noter, delta på konserter og også bli medlem av skolekorpset. Undervisningen kan foregå i grupper eller individuelt.

12.jpeg

Piano/keyboard/orgel

Tangentinstrumenter er viktige instrumenter som de fleste kjente komponister og musikere opp gjennom historien har hatt bruk for å lære seg. Instrumentet er anvendelig og brukes mye, både som soloinstrument og til å akkompagnere med.

15.jpeg

Trommer

Tilbudet på trommer er i hovedsak gruppe-undervisning. Vi lærer grunnleggende teknikker og grunnpuls, samspill, noter og om de ulike trommene. Trommetilbudet er i nært samarbeid med skolekorpset.

14.jpeg

Trekkspill

Trekkspill har mange muligheter når det gjelder stilarter og klangfarger. Vi spiller etter noter og gehør.
Elevene får også mulighet til å opptre på konserter.

6.jpeg

Gitar

På gitar kan du lære deg harmonier og det som skal til for å spille en melodi, fingerspill, skala, viser, pop, country, jazz og rock.

Snapinsta.app_313919826_131184826386707_253857186102960709_n_1080.jpg

Band

Vi setter sammen band/samspillgrupper når det er anledning til det.

question-2709670_1280.jpeg

Annet instrument

Kunne du tenke deg å få undervisning på et instrument du ikke finner i oversikten? Ta kontakt med kulturskolen, så kan vi se om vi har kapasitet til å tilby undervisning.

Individuell time: 900,- per halvår

Band/gruppetime: 600,- per halvår

Barnekor: 300,- per halvår

Ønsker du å spille et instrument?

Ta kontakt med kulturskolen hvis du har spørsmål.

Vi tilbyr undervisning til voksne ved kapasitet.