Ofte stilte spørsmål om SpeedAdmin

Spørsmålene i denne oversikten har kommet inn gjennom Kulturskoletreffet for foresatte (september 2023), eller gjennom henvendelser direkte til lærere og rektor. Vi tar alltid i mot andre spørsmål om SpeedAdmin, og disse kan sendes til kulturskolelærer Malin Tønder, malin.tonder@somna.kommune.no.

Hva lurer du på?

Anker 1

Nei, man kan ikke sende melding i selve SpeedAdmin-portalen. Man kan se kontaktinfo til lærer, og bruker man SpeedAdmin-appen for mobil, kan man trykke på ringe- eller meldingssymbolet inne i lærers kontaktinfo for å ta kontakt. SpeedAdmin sender deg da til din mobils ringe- eller SMS-funksjon

Anker 2

E-poster du får tilsendt fra oss gjennom SpeedAdmin kan besvares, og ditt svar blir da videresendt til lærers e-post. Hvis du har mottatt SMS fra avsenderen “Kulturskole” vil det stå i meldingen at den ikke kan besvares. Vil du sende SMS til lærer finner du lærers kontaktinfo inne i SpeedAdmin, eller her.

Anker 3

Det er i utgangspunktet foresatt 1 som skal legge deg til som foresatt 2. Dette gjøres i SpeedAdmin-portalen. Ta kontakt med ditt barns lærer hvis du har spørsmål.

Anker 4

Ta kontakt med lærer for å se fravær for din elev. Vi fører fravær direkte i SpeedAdmin-portalen, og skiller mellom meldt og ikke-meldt fravær. Ved ikke-meldt fravær utover 3 ganger vil din elev kunne miste sin plass på tilbudet.

Anker 5

Det finnes dessverre ingen funksjon i SpeedAdmin hvor man kan se én felles timeplan for flere elever i husstanden. Men du kan, gjennom å bytte mellom dine elever, se hver enkel elevs tilbud:

kari1.jpg

Bildet viser knappen hvor du kan bytte mellom elever.

kari2.jpg

Slik ser det ut inne i SpeedAdmin på mobil.

Anker 6

For å få passord for innlogging i SpeedAdmin kan du enten følge veiledning her, eller kontakte kulturskolen.